Voedingstips voor iedereen
Download nu onze handige PDF met 10 voedingstipsPDF Downloaden

Makreel&walnoot maaltijdsalade

Een heerlijk gezonde maaltijdsalade met walnoten en makreel. De maaltijdsalade zit bomvol gezonde vetten, eiwitten en is arm aan koolhydraten. Daarom kan je deze super healthy maaltijd prima in elk dieet toevoegen.

Makreel en walnoten staan bekend om hun hoog aantal omega-3 meervoudig onverzadigd vet zuren (ALA, EPA, DHA) De laatste 2 (EPA, DHA) zijn vis vetzuren, deze vetzuren zijn essentieel voor het voorkomen van hart- en vaatziekten, depressies, het verlagen van het cholesterolgehalte in het bloed en een goed werkende hormoonhuishouding. Het word daarom aanbevolen om minimaal één maal per week een lekker stukje vette vis te eten zoals haring, makreel, zalm, forel of sardientjes.

Walnoten zijn rijk aan het omega-3 vetzuur ALA(Alfa-linoleenzuur). Alfa-linoleenzuur kan het lichaam niet zelf aanmaken daarom is het de bedoeling dat je dit vetzuur uit voeding binnen krijgt. Walnoten zijn een prima alternatief om voldoende van dit omega-3 vetzuur op te nemen. Walnoten zijn niet alleen super lekker en gezond, maar zijn samen met vis ook een prima alternatief voor mensen die leiden aan diabetes mellitus.

De gehele maaltijdsalade bevat ongeveer 411 calorieën waarvan 27 gram hoogwaardig eiwit en 24 gram vet waarvan vrijwel alle vetten enkelvoud en meervoud onverzadigd, daarnaast bevat de salade maar liefst 6 gram koolhydraten, vrijwel alle koolhydraten zijn complex. De maaltijd salade is ook rijk aan vezels en antioxidanten. Al bij al super healthy en lekker!

Ingrediënten

– 20 gram walnoten
– 50 gram jonge bladsla, veldsla
– 50 gram babyspinazie
– 100 gram gerookte makreel filet
– 1/2 citroen (halve citroen)
– 65 gram cherry tomaatjes
– 1/3 komkommer
– zakje biologische basilicum

Bereiden

– Stamp de walnoten fijn (mag ook hele walnoten).

– Snij de cherry tomaatjes en komkommer in kleine schijfjes.

– Voeg de veldsla en babyspinazie in een schaal en meng deze even goed door elkaar.

– Voeg bij de veldsla de gestampte walnoten en de schijfjes tomaten&komkommer.

– Snij de citroen door de helft en knijp deze uit over de salade, (voeg hierbij een beetje zout en peper naar wens)

– Strooi het zakje biologische basilicum over de salade.

– Snij de makreel in kleine stukjes(naar wens) en leg de stukjes makreel op de salade.

 

20160601_11492920160601_115131

Gratis intake gesprek                Download de gratis PDF

Voedingsplan schema’s



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gratis intake

10 Voedingstips

Download nu de pdf met 10 voedingstips!

Download de pdf

Testimonials
  •  
    Petra Mulder

    Mijn naam is Petra, 30 jaar en ik sport eigenlijk al mijn hele leven. Vooral de laatste jaren fanatiek o.a. fitness, hardlopen, attack en grit.Sinds ik begonnen ben met krachttraining en bewuster met voeding bezig ben merkte ik al snel resultaat: ik werd gespierder, ik voelde me fitter en dat voelde goed!Voor mijn 30e verjaardag heb ik van mijn beste vriendin (Floor Hess) een fitness fotoshoot cadeau gekregen, iets wat we al langer samen wilden doen.

    Read More...

  •  
    Pascal Koetze

    Ongeveer vier jaar en 12 kilo verder bleef ik op hetzelfde gewicht hangen, ik pakte dezelfde gewichten tijdens de training totdat ik Jochem sprak en hij vertelde dat hij gespecialiseerd is in voeding. Na een paar keer gesproken te hebben dacht ik "laat ik eens serieus aan de slag gaan." en liet Jochem mijn voedingsschema maken.

    Read More...

  •  
    Maurits Aarts

    Mijn naam is Maurits, na altijd veel gesport te hebben kwam ik na een enkelblessure enorm veel aan, ik ben nooit dun geweest maar zelfs voor mijn doen was ik nu fors. Toen een jaar of 3 geleden begonnen met krachttraining en cardio en de resultaten kwamen, maar nooit kwam ik waar ik wou komen, de kennis over de voeding ontbrak simpelweg.

    Read More...

  •  
    Carolien Visser

    1,5 jaar geleden is de knop om gegaan. Ik was niet happy met hoe ik eruit zag in de spiegel en heb alles omgegooid. In het eerste jaar viel ik ruim 20 kilo af en uiteraard was ik daar super blij mee, maar door blind schema's te volgen, leerde ik mijn lichaam en de voeding die bij mijn levensstijl past, niet kennen. Uiteindelijk werd ik via en vriend in contact gebracht met Jochem en zijn we aan de slag gegaan.

    Read More...

  •  
    Mandy Timmer

    Ik was zelf al begonnen met afvallen. 20KG kwijt geraakt door zelf mijn voeding aan te passen er erbij te gaan trainen. In die tijd leerde ik Jochem van Gulik kennen van Shapeassist. Na een korte periode stond ik stil. Hoe ik ook at, hoe hard ik ook trainde. Mijn lichaam weigerde alles op alle fronten. Nergens kwam er verandering in.

    Read More...

10 voedingstips voor progressie


Download PDF



 
Oergondisch
Vitamines&More
Club Sven
 

Gratis Intake

Gratis intake CTA
Bezig met versturen