Voedingstips voor iedereen
Download nu onze handige PDF met 10 voedingstipsPDF Downloaden

Yoghurt met blauwe bessenimg-20160831-wa0012

Niet alleen super lekker en fris maar uiteraard ook super gezond! Een lekker simpel maar toch vullend en gezond ontbijt.

‘s morgens verlangd het lichaam naar een goed ontbijt, hiermee zorg je er voor dat het lichaam gelijk voorzien is van essentiële voedingsstoffen. Een prima alternatief hiervoor is een schaaltje yoghurt met fruit of haver, je kan experimenteren met verschillende vruchten. Wij hebben vandaag gekozen voor de blauwe bes.

Antixodinaten

De blauwe bes zit bom vol antioxidanten, antioxidanten neutraliseren vrije radicalen. Vrije radicalen zijn afvalstoffen die weefsel aantasten, hierdoor kan je bevattelijk zijn voor ziekte of ontstekingen. Het eten van voldoende antioxidanten (vitamine C, vitamine E, seleen, bétacaroteen en andere bioactive stoffen gaan veroudering tegen en zorgen er voor dat je minder snel ziek word. Groenten en fruit zijn goede bronnen van antioxidanten. Er zijn maar weinig voedingsbronnen die meer antioxidanten bevatten dan blauwe bessen.

Antioxidant anthocyaan

De blauwe bes staat bekend om het stofje anthocyaan, deze antioxidant heeft een positieve werking op het regulieren van de bloedsuiker spiegel en het cholesterol. Anthocyaan zorgt ervoor dat de afvoer van LDL-cholesterol makkelijker verloopt. Omdat dit stofje een bloedvat verruimende werking heeft zijn blauwe bessen een aanrader aan mensen die lijden aan een hoge bloeddruk of een te hoog cholesterol.

Conclussie:

Ontbijt af en toe lekker met een schaaltje yoghurt met blauwe bessen. Een schaaltje yoghurt met blauwe bessen is arm aan calorieën, en bevat tal aan essentiële vitamines en mineralen waaronder belangrijke antioxidanten. Ook erg lekker om te combineren met andere vruchten zoals aardbeien of ananas, mocht je daarnaast toch graag wat complexen koolhydraten willen zou je kunnen kiezen om een beetje havermout toe te voegen.

Gratis intake gesprek                Download de gratis PDF

Voedingsplan schema’s



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Gratis intake

10 Voedingstips

Download nu de pdf met 10 voedingstips!

Download de pdf

Testimonials
  •  
    Petra Mulder

    Mijn naam is Petra, 30 jaar en ik sport eigenlijk al mijn hele leven. Vooral de laatste jaren fanatiek o.a. fitness, hardlopen, attack en grit.Sinds ik begonnen ben met krachttraining en bewuster met voeding bezig ben merkte ik al snel resultaat: ik werd gespierder, ik voelde me fitter en dat voelde goed!Voor mijn 30e verjaardag heb ik van mijn beste vriendin (Floor Hess) een fitness fotoshoot cadeau gekregen, iets wat we al langer samen wilden doen.

    Read More...

  •  
    Pascal Koetze

    Ongeveer vier jaar en 12 kilo verder bleef ik op hetzelfde gewicht hangen, ik pakte dezelfde gewichten tijdens de training totdat ik Jochem sprak en hij vertelde dat hij gespecialiseerd is in voeding. Na een paar keer gesproken te hebben dacht ik "laat ik eens serieus aan de slag gaan." en liet Jochem mijn voedingsschema maken.

    Read More...

  •  
    Maurits Aarts

    Mijn naam is Maurits, na altijd veel gesport te hebben kwam ik na een enkelblessure enorm veel aan, ik ben nooit dun geweest maar zelfs voor mijn doen was ik nu fors. Toen een jaar of 3 geleden begonnen met krachttraining en cardio en de resultaten kwamen, maar nooit kwam ik waar ik wou komen, de kennis over de voeding ontbrak simpelweg.

    Read More...

  •  
    Carolien Visser

    1,5 jaar geleden is de knop om gegaan. Ik was niet happy met hoe ik eruit zag in de spiegel en heb alles omgegooid. In het eerste jaar viel ik ruim 20 kilo af en uiteraard was ik daar super blij mee, maar door blind schema's te volgen, leerde ik mijn lichaam en de voeding die bij mijn levensstijl past, niet kennen. Uiteindelijk werd ik via en vriend in contact gebracht met Jochem en zijn we aan de slag gegaan.

    Read More...

  •  
    Mandy Timmer

    Ik was zelf al begonnen met afvallen. 20KG kwijt geraakt door zelf mijn voeding aan te passen er erbij te gaan trainen. In die tijd leerde ik Jochem van Gulik kennen van Shapeassist. Na een korte periode stond ik stil. Hoe ik ook at, hoe hard ik ook trainde. Mijn lichaam weigerde alles op alle fronten. Nergens kwam er verandering in.

    Read More...

10 voedingstips voor progressie


Download PDF



 
Oergondisch
Vitamines&More
Club Sven
 

Gratis Intake

Gratis intake CTA
Bezig met versturen