Voedingstips voor iedereen
Download nu onze handige PDF met 10 voedingstipsPDF Downloaden

Gouden tips voor snel afvallen!

Kant en klaar maaltijden en bewerkte voedingsmiddelen zijn tegenwoordig niet meer uit onze maatschappij weg te denken. Volgens de statistieken van 2017 heeft bijna de helft van de Nederlandse bevolking overgewicht (49,2%) waarvan 14% in de categorie Obesitas. Nu denk je vast van ja! Dat is heel leuk allemaal, maar wat kan ik hier aan doen? Wat is nou de gouden tip om goed af te vallen? In dit blogje ga ik een aantal tips en gouden regels geven waarmee jij resultaat boekt!

De eerste stap is het opstellen van een ”haalbaar” voedingsschema. Wat is voor jou makkelijk vol te houden voor een langer termijn? Stel voor jezelf een voedingsschema op wat makkelijk in te plannen is met je werk of studie.

De tweede stap is voldoende ”variatie”. Je denkt nu vast van huh? Ik zie op allerlei forums dat kip met broccoli 6 keer per dag de sleutel is tot succes? Nee helaas is dat geen haalbaar voedingspatroon voor 90% van de mensen en totaal niet optimaal! Het lichaam heeft allerlei verschillende voedingsstoffen nodig om de stofwisseling te optimaliseren, als je eenzijdig eet komt je veel belangrijke voedingsstoffen te kort. Stel daarom een goed gevarieerd voedingspatroon op.

Stap nummer 3 ”gemak”. Kies producten uit die voor jou makkelijk te bereiden zijn. Ben jij een persoon die het super tof vind om ‘s avonds allerlei maaltijden voor te bereiden? Of ben jij helemaal niet zo’n keukenprinses en wil je liever binnen 5 minuten klaar zijn? ‘

En dan de belangrijkste stap.

Dat is natuurlijk gezond eten! Structuur, variatie en gemak is natuurlijk niks zonder gezond eten! Stel voor je zelf een voedingsschema op dat bestaat uit gezonde voedingsbronnen. Denk hier aan voldoende eiwitten, koolhydraten en goede vetten. Gezond eten zorgt er uiteindelijk voor dat je lekker in je vel zit en een mooi strak lichaam krijgt.

En de laatste maar niet de minste ”minder eten dan dat het lichaam verbruikt”. Dit kan op meerdere manieren, je kan simpelweg gewoon minder eten. Maar je kan ook je verbruik flink op krikken door middel van sporten en activiteiten. De tweede optie is natuurlijk veel beter! Sporten zorgt er voor dat je fitter en gezonder wordt, het lichaam gaat veel efficiënter met zijn voedingsstoffen om. Sporten heeft veel invloed op het aanmaken van dopamine en essentiële hormonen zoals testosteron. Kies daarom een leuke sport uit waar jij enthousiast van wordt!



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Gratis intake

10 Voedingstips

Download nu de pdf met 10 voedingstips!

Download de pdf

Testimonials
  •  
    Petra Mulder

    Mijn naam is Petra, 30 jaar en ik sport eigenlijk al mijn hele leven. Vooral de laatste jaren fanatiek o.a. fitness, hardlopen, attack en grit.Sinds ik begonnen ben met krachttraining en bewuster met voeding bezig ben merkte ik al snel resultaat: ik werd gespierder, ik voelde me fitter en dat voelde goed!Voor mijn 30e verjaardag heb ik van mijn beste vriendin (Floor Hess) een fitness fotoshoot cadeau gekregen, iets wat we al langer samen wilden doen.

    Read More...

  •  
    Pascal Koetze

    Ongeveer vier jaar en 12 kilo verder bleef ik op hetzelfde gewicht hangen, ik pakte dezelfde gewichten tijdens de training totdat ik Jochem sprak en hij vertelde dat hij gespecialiseerd is in voeding. Na een paar keer gesproken te hebben dacht ik "laat ik eens serieus aan de slag gaan." en liet Jochem mijn voedingsschema maken.

    Read More...

  •  
    Maurits Aarts

    Mijn naam is Maurits, na altijd veel gesport te hebben kwam ik na een enkelblessure enorm veel aan, ik ben nooit dun geweest maar zelfs voor mijn doen was ik nu fors. Toen een jaar of 3 geleden begonnen met krachttraining en cardio en de resultaten kwamen, maar nooit kwam ik waar ik wou komen, de kennis over de voeding ontbrak simpelweg.

    Read More...

  •  
    Carolien Visser

    1,5 jaar geleden is de knop om gegaan. Ik was niet happy met hoe ik eruit zag in de spiegel en heb alles omgegooid. In het eerste jaar viel ik ruim 20 kilo af en uiteraard was ik daar super blij mee, maar door blind schema's te volgen, leerde ik mijn lichaam en de voeding die bij mijn levensstijl past, niet kennen. Uiteindelijk werd ik via en vriend in contact gebracht met Jochem en zijn we aan de slag gegaan.

    Read More...

  •  
    Mandy Timmer

    Ik was zelf al begonnen met afvallen. 20KG kwijt geraakt door zelf mijn voeding aan te passen er erbij te gaan trainen. In die tijd leerde ik Jochem van Gulik kennen van Shapeassist. Na een korte periode stond ik stil. Hoe ik ook at, hoe hard ik ook trainde. Mijn lichaam weigerde alles op alle fronten. Nergens kwam er verandering in.

    Read More...

10 voedingstips voor progressie


Download PDF



 
Oergondisch
Vitamines&More
Club Sven
 

Gratis Intake

Gratis intake CTA
Bezig met versturen